Synas

Jag har helt tagit av mig offerkoftan nu. Så nu är jag på hugget och skall ändra om lite så det blir ännu bättre för alla. Ett steg i den utvecklingen är att synas bättre, ändra om här inne till det bättre, få schemat att synkas bättre med receptionisternas privata liv, göra varje individ mer mätbar på deras personliga mål. Mätbart är både lockande och skrämmande, som chef är det såklart lockande. Fast om du själv tänker till, så visst är det lockande att saker och ting blir mätbara. Ta bara en sådan sak som att gå ner i vikt. Vad hade det gjort om du gick upp 5 kg men blev tightare? Så tanken att gå ner i vikt kanske inte är målet, utan målet är att tighta till. Skriv upp ditt mål så är det större chans att du sätter det. Hörs snart skall bara skriva upp mina mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0