Halt

Lördag morgon ringer Emelie och berättar att hon har halkat i en trappa på väg till bussen som skulle ta henne till jobbet. Jag frågar om hon behöver åka till läkaren och kolla men hon tror inte det fastän hon tycker att det gör väldigt ont.Hon tar en taxi till jobbet och väl där när hon tar av sig jackan ser hon vad som hänt. En benpipa tittar fram vid handleden. Inte konstigt att det gjorde ont. Ambulansen hinner hämta henne innan jag har fått med mig Zac och hämtat Zara som fick börja tidigare.. Stackars Emelie som bedövas och läkarna drar till rätta benet. Vi får hoppas det börjar läka för annars måste hon opereras.. Väl på jobbet rullade det på som en lördag i Januari brukar. Själv var det öppningsrutiner, instruktion, spinning 45 minuter, step 60 minuter och sedan några gyminstruktioner till blandat med reception, bilförsäljning och ett barnkalas med 13 stycken 7-åringar. Det är skoj med varaiation på jobbet. Allt var roligt. Barnkalaset höll Zara och inringda Eleonor i. Min uppfattning är att det är skillnad på tjejer och killar i sättet och den märks. Tiden bara forsa fram så vid 14 när jag åkte hem var det skönt att pizzeriorna trivs i Sverige.. Tack Bodil att du kunde hoppa in och ta Emelies pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0