Verkligheten

Hej Idag startade jag jobblivet med en 3 timmars föreläsning om konflikter, glädje och liv. Det är skönt att höra det själv också när jag pratar. För vem vill leva en generalrepetion på sitt egna liv och sedan upptäcka att det var ju livet? Igår pratade jag med en vän som har lite kärleksgrubblerier. Han visste inte hur omvärlden skulle reagera eller hur han själv skulle må om han ändrade en status på Facebook. Största oron var över andras tanke om honom. Kanske skall ta med honom på nästa föreläsning? Är du själv i det läget att Facebook statusen är ett bekymmer? Eller är du en sådan som lever det verkliga livet nu istället. Och vad är viktigaste egentiligen för dig? Viktigast för mig är känslan och glädjen. Har jag det så mår jag bra. Sedan påverkas jag givetvis av vad som händer familj och jobb. Men min fråga var ju vad som är viktigast för mig. Och när jag mår som bäst kan jag mycket lättare hjälpa och påverka andra. Så är det bara. Så det viktigaste i ditt liv borde vara du..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0