11 November

Hej det är nästan läge att presentera mig, nu när det var så länge sen. Så här är jag-Cattis en glad quinna som jobbar mycket och njuter av livet.
 Idag skall jag föreläsa på Berga Kungen. Tror det är ett väldigt bra ställe att stå och prata på. Risk finns att någon somnar i de sköna fåtöljerna, givetvis inte på mina föreläsningar men på någon annans stackares.  Igår hade jag Zumba-step det var min grej att varva med step. Det kommer vi att köra varje onsdag kl. 17,05 året ut.
Adda våran elitspelare i handboll hade Antikrundan imorse. Man kan uttrycka det så att seniorerna pratade mer när de kom än när de gick. Alltså ett givande pass igen. Bra jobbat Adda.
I tisdags var jag uppe i Skatås för att ha en föreläsning för Systembolaget. Deras mat var lite sen så då hann jag kika in på deras gym och gruppsalar.Det är bra att alla är olika.
Gud vad fint vi har det vilken miljö det är på Träningsverket, vi ligger i världsklass. Ja välkommen till oss på Datavägen 1 om ni hittills missat oss . 
Förra helgen gick några av oss Zumbakurs i Västerås, om ni tänkt gå så tänk på att det inte är det bästa att sluta amma dagen innan 8 timmar Zumba. Ett råd från någon som själv satt och pumpade ut med jämna mellanrum. Kursen var okej, lite synd att alla som går blir godkänd Zumba instruktör. Det var en del som aldrig varit på Zumba eller ännu konstigare aldrig varit på något pass i sitt liv alls.Ännu längre ifrån att vara en instruktör kanske man inte kan komma, fastän de kan kalla sig Zumba instruktör.
 Våran viktkurs har blivit en riktig fullträff för de som är med. Nästa kurs startar v4 18,30 på onsdagar.Några av de som jag mätte efter halva kursen hade gått ner 9 centimeter i midjan på 6 veckor. Det skulle nog de flesta vara nöjda med. Viktkursen kanske hellre skulle heta Livsstilskurs? Det händer ju ibland man gör något som lättar på vikten men vips är man lika stor eller större igen. Därför förespråkar vi våran kurs som gör en bestående förbättring. Kanse något du vill ge i julklapp till någon du håller kär. Du får gärna prata med nån av de som går kursen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0